ارسال پاسخ

۱۴ تير ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2911

pvc-asso.ir

لوله های  PVCدر مقابل لوله‌های فاضلاب پلی‌پروپیلن (PP)

شرکت‌های فاضلاب به محصولات لوله‌کشی نیاز دارند که از پیشینه‌ی ثابتی از عملکرد برخوردار باشند. لوله‌های PVC با بیش از 40 سال پشتیبانی از جانب استانداردها و آزمون‌های مختلف، قابلیت‌هایی همچون یکپارچگی عالی با اتصالات ، هزینه….

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

PVC: عملکرد اثبات شده‌اش باعث انتخاب به حق آن شده است.

لوله‌های PP واجد شرایط نیستند: ابداع لوله‌های PP به بازار فاضلاب بهداشتی باید ناشی از نگرانی برای تسهیلات بهتر در فاضلاب باشد. ادعاهای بی‌اساس در مورد عملکرد، فقدان مطالعات دقیق ، سوالاتی در مورد یکپارچگی با اتصالات، ضریب ایمنی کاهش یافته، محدودیت استفاده از اتصالات، نکات احتیاطی است که باید به هنگام جایگزینی لوله‌های PP به جای لوله‌های PVC در نظر گرفت.

 

انتخاب لوله‌ی PVC: امروزه شرکت‌های فاضلاب به محصولات لوله‌کشی نیاز دارند که از پیشینه‌ی ثابتی از عملکرد برخوردار باشند. لوله‌های PVC با بیش از 40 سال پشتیبانی از جانب استانداردها و آزمون‌های مختلف، قابلیت‌هایی همچون یکپارچگی عالی با اتصالات ، هزینه تعمیر و نگهداری پایین و ضریب ایمنی بالایی را ارائه داده و با آزمون‌های انحراف( تست ماندرل) و هوای فشار پایین پشتیبانی شده است. لوله‌های PVC با طیف گسترده‌ای از انواع مختلف، برای سخت‌ترین کاربردها مناسب است.

 

* Per pipe standard when tested using ASTM D2444 apparatus (10’’ & larger).

** Minimum waterway wall (inner wall) thickness for the 30’’ trade size.

 

لوله‌های PVC با بیش از یک میلیون مایل کارایی برای فاضلاب به مدت بیش از 40 سال استفاده شده و مقرون به صرفه بوده و عملکرد اثبات شده‌ای دارند. با دسترس‌پذیری در اندازه‌های تا 60 اینچ در بیش از 85% از تاسیسات جدید استفاده می‌شود. در 87% از 100 شهر بزرگ آمریکای شمالی استفاده شده است. طراحی، آزمون کنترل کیفیت، سهولت نصب و نگهداری آن را ماده‌ای مناسب برای استفاده در فاضلاب‌های بهداشتی تبدیل کرده است.

 

لوله‌ی PVC عملکرد بلند مدت که می‌توانید به آن اعتماد کنید: بیش از چهار دهه از اعتبار در کاربردهای فاضلاب بهداشتی که با استانداردهای لوله‌ی فاضلاب PVC همچون: ASTM D2729 (1968)، ASTM D3034 (1972)، ASTM F679 (1980)، ASTM F794 (1983) و ASTM F949 (1985). پشتیبانی می شود.

 

قابلیت ادغام استثنایی با اتصالات و مقاومت در برابر سایش: سیستم‌های لوله‌ی فاضلاب PVC دارای شدیدترین استحکام در محل اتصال است. این مسئله موجب کاهش نفوذ آب‌های زیرزمینی، کاهش هزینه‌های تصفیه، کاهش خروج فاضلاب، حفاظت از بهداشت عمومی و محیط زیست و محافظت از نفوذ ریشه و کاهش هزینه‌های نگهداری، می‌شود. PVC دارای استحکام بالا است و مقاومت آن در برابر سایش با مطالعات متعدد و سال‌ها سرویس‌دهی تایید شده است. ارزیابی وضعیت با بازرسی تصویری و لیزری نشان داد که لوله‌های فاضلاب PVC پس از دهه‌ها استفاده سالم می‌مانند.

 

تضمین کیفیت از طریق آزمون انطباق سخت: سیستم‌های لوله‌ی فاضلاب PVC منطبق بر دقیق‌ترین معیارهای طراحی است. آزمون‌‌های پذیرش کیفیت برای سیستم‌های لوله‌ی PVC شامل آزمون انطباق انحراف و هوای کم فشار   (UNI-B-06, ASTM F1417) است که به اطمینان از عملکرد بلندمدت آن کمک می‌کند.

 

تست انحراف با ماندرل- لوله‌ی PVC یک ضریب ایمنی بالا را تضمین می‌کند: صنعت لوله‌ی PVC و ASTM پیشنهاد میکند که در انجام تست، انحراف‌ نباید بیشتر از 7.5% قطر لوله‌ی PVC باشد. این آزمون یک ضریب ایمنی نصبِ 1:4 را ارائه می‌دهد. چندین استاندارد لوله‌ی فاضلاب PVC همچون ASTM D3034, ASTM F679, و ASTM F949، شامل تست انحراف قطر می‌باشند. برخلاف PVC، لوله‌هایی همچون PP باید درصد انحراف پایین‌تری برای اطمینان از همان درجه از ایمنی را داشته باشند.

 

استفاده گسترده از آزمون هوا: آزمون هوای فشارپایین باید برای همه‌ی تاسیسات خط فاضلاب اعمال شود. ASTM استاندارهای ویژه مواد را برای آزمون هوا در سیستم‌های فاضلاب ارائه کرده است که شامل استانداردهای ASTM C828, ASTM C924, ASTM F1417 می‌باشد. ASTM F1417 برای آزمون هوا فشار پایین به طور گسترده تری استفاده می شود.PP دارای مدول پایین تر و مقاومت کمتر در برابر خزش است.بنابراین استاندارد آزمون هوای کم فشار اطمینان کافی را از آببندی محل اتصال در طولانی مدت نمی دهد.  مطالعه بیشتر در مورد  PP،برای اعتبار دادن به یکپارچگی اتصال طولانی مدت آن، لازم است.

 

تاییدیه‌ی نهایی اثبات شده: شرکت‌ها غالبا حداقل دوره‌های انتظار 30 روزه را قبل از اجرا و تایید نهایی لوله‌های فاضلاب PVC تازه نصب شده‌ اعمال می‌کنند. این آزمون انحراف نسبت به زمان، روشی اثبات شده برای اطمینان از طراحی مناسب و نصب سیستم‌های لوله‌ی PVC می‌باشد که برخاسته از 40 سال تحقیق و تجربه است. تا زمانی که آزمون قابل مقایسه‌ای برای لوله‌های PP جهت تایید قابلیت یکپارچگی محل اتصال  در محدودیت‌های انحراف مشخص شده انجام نشود، مصرف کنندگان نباید فرض کنند که آزمون‌های انحراف و هوای کم فشار میتواند همان اطمینانی که برای کیفیت نصب لوله‌های PVC حاصل شده برای لوله های  pp  هم  ارائه دهد.

 

حداکثر یکپارچگی سیستم با اتصالات PVC: لوله‌ی فاضلاب PVC با طیف‌گسترده‌ای از اتصالات موجود همچون زانو، سه‌راهی و تبدیلی و غیره از تمامی تولیدکنندگان جور در می‌آیند.در محل های اتصال که از اتصالات PVC استفاده می شود، همان عملکرد بالای مورد نیاز را از خود نشان می‌دهند زیرا سیستم‌ها و محل های اتصال را می‌توان به آسانی بدون نیاز به اتصالاتی که مستلزم سوراخ کردن لوله و در نهایت مشکل سازشدن یکپارچگی آن می‌شود، طراحی کرد. حداکثر آب بندی سیستم فاضلاب نیز با ادغام شدن کامل سطح لوله و اتصالات به دست خواهد آمد.

 

PVC چالشی برای برنامه‌های طراحی: در عملیات نصب مشکل ، که در آن عواملی همچون دفن عمیق، خاک‌های ضعیف، سطح بالای آب های زیرزمینی و نیروهای خارجی بالا وجود دارد، لوله‌های PVC، لوله هایی با سفتی بالای دیواره و همچنین اتصالات با سفتی بالاتر و مادگی بلند را عرضه می‌کنند که برای لوله های PP مناسب نیستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط